ימי גיבוש וכיף עם חברת - גיבושטח
טלפון     052-2227498
דף הבית >> ימי גיבוש וכיף בית >> מידע נוסף >> סדנאות מצפן אישי לקראת גיוס

​גיבוש מצפן אישי לקראת גיוס

גיבוש מצפן אישי לקראת גיוס
בנוסף לקשיי גיל ההתבגרות, בני נוער הניצבים לפני גיוס מלאים בחששות מהשרות הצבאי המתקרב. סדנאות גיבוש לקראת גיוס נועדו לספק לבני הנוער את היכולת לגבש דעה באשר לאופי השרות אותו הם היו מעוניינים לעשות וזאת תוך ביצוע פעילות חווייתית ומעוררת חשיבה ושיח. הסדנאות יעסקו בשאלות כגון: מה תפקידו של הצבא במדינה דמוקרטית? מהן אפשרויות השרות השונות? במה אני רוצה ויכול לתרום? מהן צפיותיי מהשרות הצבאי? מהן חששותיי וכיצד ניתן להתמודד עימן לקראת הגיוס?

מי אני ומה הערכים המובילים אותי בחיים?

מסתבר כי בני נוער (וגם אנשים מבוגרים) מעולם לא נדרשו או לא דרשו מעצמם לענות על השאלה הפשוטה, אולם המאוד מהותית: מהן הערכים החשובים לי ביותר? לעניות דעתי, בתשובה לשאלה הזאת מסתתרים "מצפנים" קטנים אשר בכל החלטה בחיים יהוו "מגדלור". התהליך שבו אני דן עם עצמי, חבריי הקרובים או משפחתי באשר לערכים שמאפיינים אותי (לדוגמא: אחריות, מצוינות, הובלה ויוזמה) מהווה חקר עצמי חשוב בתהליך הבגרות שלי בכלל ולקראת הגיוס בפרט.

איך מתכוננים נפשית לשרות הצבאי?

המעבר מבית הספר לצבא הינו חד ואין זה משנה היכן אתה עומד לשרת. בכל מקרה, כדאי להבין ולהפנים שתקופת השרות הינה שונה, אחרת ודורשת מוכנות מנטלית. אנחנו כחברה, לא מכינים כראוי את ילדינו לשרות הצבאי. גם בתי הספר אינם עושים זאת וההכנה מתקיימת בעיקרה ע"י בשיחות בלתי פורמליות עם חברים ומישפחה, מסגרות שאינן מיקצועיות דיין. ב"גיבושטח", קיימת המסגרת לדיון רחב שיעסוק בחששות, בציפיות ובתקוות מהשרות. דיון אשר עצם קיומו יוביל להפגת חששות ולתיאום ציפיות ריאלי שימנע אכזבות קשות בעתיד.

פעיליות בטבע ובשטח – כר נרחב לתובנות לקראת השירות!

היציאה לטבע, המפגש עם המדורה, האוכל הפשוט, הטיול בהרים, ביער ובמעיין – מהווים תפאורה אחרת, מושלמת, להתנתקות ממסיחי דעת מלאכותיים והתרכזות באדם. פעילויות השטח החווייתיות והמאתגרות מביאות את בני הנוער להבנה מחד, שכל פרט יכול לתרום לקבוצה ומאידך, הקבוצה עצמה תורמת ותומכת בפרט. המודל הזה מציף סוגיות רבות וכחלק מהמתודולוגיה אנו עוצרים ודנים ב"מה היה" בפעילות, "מה זה אומר עלינו" כקבוצה/כפרט ו"כיצד ניתן ללמוד" מכך להמשך הן בהיבט האישי והן בהיבט החברתי.

 

לשטח יוצאים – תובנות לחיים מקבלים!

היציאה לשטח והמיומנות החברתית של ילדינו
ילדים ובני נוער יושבים שעות מול המחשב, גולשים ברשתות החברתיות ומצ'וטטים ברשת. התוצאה – השתלטות העולם הוירטואלי על חיי ילדינו, הנפגשים פחות עם חברים ולא מתנסים מספיק באינטראקציה חברתית. לא משחקים כמעט בחוץ ופעילותם הספורטיבית מועטה. ניתן לכוון ולתת לילדים לטעום באופן חוויתי מהטבע, מהשטח ומהאפשרויות המגוונות להתחזק מנטלית וחברתית דרך סדנאות השטח.

עידוד המיומנות החברתית

לפני עידן המחשב הילדים היו בחוץ כל היום, שחקו במחניים, הקפות, תופסת, קלאס וכדורגל. הפעילות הספורטיבית בריאה לגוף, מונעת מצב של השמנת יתר הנפוץ היום, מונעת מחלות עתידיות ותורמת למצב הרוח. המשחקים ביחד מאפשרים לילדים לרכוש מיומנויות חברתיות שונות: התמודדות עם כישלונות, תחרותיות, הצורך לוותר ועוד. זמן הפעילות בחוץ פוחת משמעותית היום וילדים ובני נוער מבלים שעות ממושכות בישיבה מול המחשב, הטלוויזיה, הפלייסטיישן והאייפון. המשחקים הדיגיטליים הפסיביים, מדכאים את היצירתיות, גורמים לילדים להיות יותר לבד, פחות עם חברים ובכך מנוונים את הגוף והנפש.

חשיבות היציאה לשטח

בסדנאות גיבוש לילדים ונוער בטבע, הילדים מתנסים בחוויות מהנות: הליכה רגלית באזורי טבע, פעילויות ספורטיביות כגון פארק חבלים או קיר טיפוס במסגרתם הם צריכים להתגבר על פחדים ולהתמודד עם קושי פיזי, ונוטלים חלק במשחקים מהנים המעודדים את החשיבה והאינטראקציה הקבוצתית כמו: פתרון כתב חידה או חפש את המטמון, הכנת אוכל בשטח, ירי בחץ וקשת, היכרות עם משחקי ילדות של פעם, תחרויות בין קבוצות, שייט קיאקים , משיכה בחבל ועוד. המשחקים והפעילויות מחייבים עבודת צוות, שיתוף פעולה, חלוקת תפקידים, יכולת מנהיגות, משמעת וקבלת כללים, יצירתיות, ביטוי יכולות אישיות וביצוע מטלות. הילדים לומדים לתקשר עם בני גילם, להסתדר עימם, להתחשב ברצונות של אחרים ולדעת לוותר לאחרים כשצריך.

סדנאות לילדים ובני נוער עם "גיבושטח"

חברת "גיבושטח" מפעילה סדנאות מהנות לגיבוש ילדים ובני נוער בטבע. הפעילויות המרתקות נערכות באתרים מרהיבים ברחבי הארץ, עם מיטב השירותים הלוגיטסיים, אבטחה מלאה ובליווי והנחיה של מדריכים מקצועיים ומנוסים. הילדים ובני הנוער עוברים חוויה מדהימה, מעשירה ומעצימה, עליה ירצו לחזור שוב ושוב. הסדנאות מתאימות ל"בר/בת מצווה" בשטח, סדנאות אחריות ומנהיגות לבני נוער והכנה לשירות צבאי.

מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

בנוסף לקשיי גיל ההתבגרות, בני נוער הניצבים לפני גיוס מלאים בחששות מהשרות הצבאי המתקרב. סדנאות גיבוש לקראת גיוס נועדו לספק לבני הנוער את היכולת לגבש דעה באשר לאופי השרות אותו הם היו מעוניינים לעשות וזאת תוך ביצוע פעילות חווייתית ומעוררת חשיבה ושיח. הסדנאות יעסקו בשאלות כגון: מה תפקידו של הצבא במדינה דמוקרטית? מהן אפשרויות השרות השונות? במה אני רוצה ויכול לתרום? מהן צפיותיי מהשרות הצבאי? מהן חששותיי וכיצד ניתן להתמודד עימן לקראת הגיוס?